Årets Kosmetikexportör 2019

g.jpg
 
 

VINNARMOTIVERING:

Vinnaren av Årets Kosmetikexportör arbetar syftesdrivet och brinner för både sina

produkter och sin affärsidé. När de träffar potentiella samarbetspartners pratar

de först och främst om sin vision och om att driva branschen som helhet framåt.

Vinnaren av Årets Kosmetikexportör vill göra det enkelt för den medvetne

konsumenten att göra rätt val, både i Sverige och internationellt.

Det vinnande företaget vill vara det bästa alternativet för konsumenten men

företaget vill också sprida kunskap och förståelse om det veganska och

klimatvänliga alternativet - både nationellt och internationellt. Det vinnande

företaget är ett av få bolag som gör detta helhjärtat och på riktigt genom att

certifiera alla sina produkter. Långsiktigt ser vinnaren ingen anledning att

särskilja goda affärer och systematiserad välgörenhet.

Vinnaren av Årets Kosmetikexportör fokuserar på konsumenten som en

global konsument som ska mötas av samma varumärke både internationellt

och hemma i Sverige. Och uppenbarligen når budskapet fram - vinnaren ökar

sin exportomsättning, med bibehållet resultat, vilket säkrar en långsiktigt

internationell satsning.

Årets vinnare är Maria Nila!